Main Article Content

Authors

The article analyzes and compares the socio-emotional experience of university students from Mexico and Peru in the face of migration to remote emergency education due to Covid-19. This is an exploratory-descriptive-comparative quantitative study with two independent purposive samples. Based on the results, it is shown that socio-emotional affectations reflect and prolong the unequal social structures that condition the university community in Latin America.

Oliva López Sánchez

Profesora titular “C” de T. C. en la Facultad de Estudios Superiores Iztacala de la UNAM, México; miembro del Sistema Nacional de Investigadores-CONACyT nivel 2; responsable del proyecto PAPIIT IN 301021. Doctora en Antropología.

Edith González Carrada

Asistente de investigación en la Facultad de Estudios Superiores Iztacala de la UNAM, México; colabo-radora del proyecto PAPIIT IN 301021. Licenciada en Psicología.

Marco Antonio Villeda Sánchez

Becario del proyecto PAPIIT IN 301021. Licenciado en Psicología.

López Sánchez, O. ., González Carrada, E. ., & Villeda Sánchez, M. A. (2023). Experiencias socioemocionales de universitarios ante la educación superior virtual por covid-19. Nómadas, (56). https://doi.org/10.30578/nomadas.n56a8

Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.